Thursday 17 November 2016

waiting for my big day


yes, Alhamdulillah, finally. lagi beberapa hari je lagi nak konvo.
cant wait. walaupun cuma diploma je tapi tetap bermakna untuk aku sebab banyak yang aku lalui sepanjang menempuh dunia diploma.

Paling mencabar sem satu pun dah repeat paper. tapi masa tu tak rasa apa-apa pun. kecewa jauh sekali sebab memang sedar masa tu tak study. Main redah je jawab paper. bila tengok result emotionless sebab dah menjangkakan keputusan yang macamtu. masa tu member yang ada basic akaun acah-acah power lah. aku boleh dikategorikan student yg slow lah dalam kelas akaun, tapi untuk subjek lain mampu score dengan baik. yang cukup-cukup makan subjek komputer masa tu, sebab buku dia bapak gila tebal dan aku malas nk baca sebab pasal komputer.

So bila naik sem seterusnya, aku masih ambil subjek akaun sem satu, sedangkan kawan lain dah boleh ambil subjek akaun dua. haa masatu aku cuba rajinkan diri jumpa kawan yang aku rasa pandai subjek akaum. suruh dia ajar. at that time aku cuma mampu kuasai buat income statement dengan financial position je. bende lain aku tak boleh nak hadam walaupun dh minta kawan ajarkan. so dapatlah C which means cukup-cukup makan je sebab aku score part yang aku tahu je. hahaha. kau faham tak? bende senang pon aku tak boleh jawab sebab samar-samar lagi pasal akaun. bila naik sem stereusnya-terusnya barulah aku insaf dan bertaubat. masatu memang berazam gila ah study bebetul. sebab masatu aku fikir aku pinjam MARA. so kalau tak buat bebetul, sia-sia lah. so bila member sis dah konvo, sis masih lagi terperangkap dengan sem terakhir sem 7 (extend) hahahaha. dan finally keputusannya amat lah tidak disangka. daripada zero about akaun, jadi orang yang sukakan akaun. oklah last sem tu dapat B+ untuk dua-dua subjek akaun.
yang penting jangan give up dan teruskan berjuang. ibu & abah pon tak sabar untuk hari penting saya. yeayyyy!! dah siap dah ayat karangan untuk upload gambar konvo. just wait for it :)

No comments:

Post a Comment

search