Thursday 21 November 2013

improve

bismillahirrahmanirrahim

mula2 aku start tulis blog ini, aku lebih banyak gunakan untuk meluahkan perasaan..
tapi lama-lama aku rase mcm takde faedah semua tu. baik aku share something good untuk semua orang kan? so aku pun cubelah tulis something yang bermotivated dan ilmiah..
aku sangat minat bace blog mato. 
pernah bace blog beliau? aku sarankan korang bacelah..
maksud aku sesiapa yang kuat semangat je bace blog beliau tu.. ahahaha


so... bile aku tengok older post aku yang dulu....
haishhh rase nak tutup muke dengan bantal je..
tah pape je yg aku tulis.. mcm ayat budak tadika pun ade jugak..
dengan typonye.. hishh malu lah. hahaha
tapi makin lama , aku rasa mcm improved lah penulisan aku ni. dh kurang typonye..

aku tak faham kenape boleh typo
tapi tulah yang membuktikan manusia ni buat silap..
kan? dalam hidup ni memang kite tak dapat lari dripada melakukan kesilapan..
tapi itu bukan alasan untuk kite terus buat silap..
sebab kite sepatutnye belajar dripada melakukan kesilapan..
maksud aku improve kan lah diri kite dalam setiap sesuatu untuk melakukan perkara yang lebih baik dripada sebelumnya..

yelah kalau aku tanya dalam dunia siapa yang tak pernah buat dosa.. memang takde orang pun yg angkat tangan kan? 
tapi .. Allah ni sifatNya maha Pengampun lagi maha Penyayang..
setiap kali kite buat silap, DIA akan memberi ruang keampunanNya kepada kite..
sebab Dia tahu kite ni mcmane..

" dan mohonlah ampunan kepada Allah , sungguh Allah Maha Pengampun Maha penyayang "
4 : 106



sesiapa yang dalam proses penghijrahan ke arah yang lebih baik
aku doakan korang kuat dan berjaya...

No comments:

Post a Comment

search