Sunday, 5 June 2011

penyakit itu pengampun dosa :)

assalamualaikum and hello my beatiful and my handsome readers..
today i would like to share something with you all..
ya... mira pun ade penyakit sbnarnye.
kalau anda sume lihat saye ni cerie + happy + slalu snyum + mcm tade msalah + mcm org sihat..
sbnarnye tidak..
well,semua org akn ditimpa penyakit kan..
mcm demam.. semua org pasti akn mngalaminya :)

yer.. biar mira ceritekan pengalamn mira kay?
pada zaman mira kecil2.. hidup mira sgt ta seronok..
mira menghidapi asma..
mira ta dpt nak melakukan aktiviti2 lasak sdgkn mira sgt gemarkannya..
mira ta dpat nak menikmati aiskrim yg lazat dan minuma sejuk.
betapa sedihnyer..

tapi apabila semakin meningkat dewasa..
mira dah tade asma.. ALHAMDULILLAH :D
Betapa gembiranya hati.. akhirnye dpt menikmati aiskrim yg lazat dan minuman yg sejuk tue..
tapi semasa penghujung tahun 2009, mira menyertai perkhemahan
itu merupakan kenangan yg terburuk pernah mira dapat.
setelah memasuki lumpur tuh..
bdn mira rase gatal2 dan ade tumbuh biji merah..
sgt menyeksakan..
waktu tu hanya tuhan je yg tahu..

ketika ade kat rumah makin teruk..
lalu ayah mira anta ke hospital dan doktor mengesahkan mira menghidapi discoid eczema..
YA ALLAH.. saat tu hanye tuhan je yg tahu perasaan mira.
dah dewasa baru dpt penyakit nie.
mmng sgt ta adil untuk mira..
kulit mira sgt teruk mase tueh.
di saat tuh, mira
berdoa pada Tuhan..
mengeluh.. padahal mira dikire bernaseb baek brbnding mereka yg mngalami penyakit kulit yg jauh lebih terok.. hurm...

Alhamdulillah.. Tuhan itu mmg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
kulit aku semakin sembuh..
cuma ade parut dkt tgn. ia kelihatan teruk..
tetapi sudah oke brbnding dulu..
yg penting aku ttp bersyukur..
terima kasih Tuhan..

No comments:

Post a Comment

search